tisdag 4 september 2018

Luppen! Bruno!

Idag hade vi besök på samlingen av vår kompis Bruno.
Han har en ryggsäck med sig där det finns olika saker i.
Idag hade Bruno med sig några runda saker i olika färger.
Vi pratade om vilka färger det var och om någon hade färgen på sig.
Färgerna som Bruno hade med sig var röd, blå,vit och grön.
Vi sjöng en sång också.

Grön, grön, grön är mössan på mitt huvud
Grön, grön, grön är dräkten som jag bär
Allt som är grönt, grönt, tycker jag är vackert
För min lilla vän är jägaren

Blå, blå, blå är mössan på mitt huvud
Blå, blå, blå är dräkten som jag bär
Allt som är blått, blått, tycker jag är vackert
För min lilla vän är sjömanen

Vit, vit, vit är mössan på mitt huvud
Vit, vit, vit är dräkten som jag bär
Allt som är vitt, vitt, tycker jag är vackert
För min lilla vän är bagaren

Röd, röd, röd är mössan på mitt huvud
Röd, röd, röd är dräkten som jag bär
Allt som är rött,rött, tycker jag är vacker
För min lillavän är brandmannen